سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و مردى پیش روى امام ( ع ) دیگرى را به پسرى که برایش زاده بود چنین مبارک باد گفت : تو را مبارک باد این گزیده سوار که خدایت داد . امام فرمود : ] چنین مگو ، بگو : بخشنده را سپاس بدار ، و بخشیده بر تو مبارک باد و به کمال خود رساد و نیکویى او روزیت بواد . [نهج البلاغه]
خلوت عشاق
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» حدیث امام و عالم

برعالم است که آنچه را نمیداند بیاموزد وآنچه را میداند به مردم یاد دهد.

بیاموزبر دیگران دانشت                   مبادا ز تعلیم آسایشت

مکن اکتفا هیچ بر علم خویش          فرا گیر هر روز،هرقدر بیش

امام و پیشوای هر محل باید حدود اسلامی و ایمان را به همشهریان خود یاد دهد.

به هرجا که باشد سزد بر امام         به تعلیم مردم نماید قیام

که هرکس بیاموزد احکام دین           شود آگه از فقه شرع مبین

عالم باید بدانچه میداند عمل کند،سپس در صدد دانستن آنچه نمیداند بر آید.

چو دانش بیاموزی آور به کار           نباشد درخت تو بی برگ و بار

از آن پس بیاموز مجهول را             فراگیر معقول و منقول را

برگرفته از کتاب هزار گوهر منتخب کلمات قصار حضرت امیرالمؤمنین علی علیه السلام از نهج البلاغه

با ترجمه ئ روان به نظم و نثر فارسی        اثر:سید عطاءالله مجدی      ناشر:دفتر نشرفرهنگ اسلامی



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نوشین فلاح اسکندرپور ( جمعه 87/8/10 :: ساعت 9:2 صبح )
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

خزان دل
گل نرگس
حدیث امام و عالم
سلام عاشق
درد دلی با تو...
سفر عشق
خلوت عشق
[عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 7
>> بازدید دیروز: 5
>> مجموع بازدیدها: 12543
» درباره من

خلوت عشاق
مدیر وبلاگ : نوشین فلاح اسکندرپور[13]
نویسندگان وبلاگ :
سید محمد سادات کیایى (@)[2]


من فردی موفق در زندگی شخصی،خانوادگی و شغلی و اجتماعی میباشم و دوست دارم تجربیاتم را در اختیار همه ی نوجوانان و جوانان و حتی هم سن و سال های خودم بگذارم...

» فهرست موضوعی یادداشت ها
شعر[2] . امام زمان عجّل الله تعالی فرجه الشریف .
» آرشیو مطالب
وبلاگ

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان

» صفحات اختصاصی

» لوگوی لینک دوستان


» طراح قالب